ارتودنسـی و جراحی بینی

توصیه می‌شود که جراحی بینی به بعد از ارتودنسی موکول شود تا جراح بینی با توجه به وضعیت جدید لب، جراحی را انجام دهد.

حرکت دادن دندان‌ها می‌تواند بر روی  موقعیت لب ها، تعادل بین لب و بینی، زاویه بینی و لب تاثیرداشته باشد. برای مثال زمانی که دندان‌های جلویی فک بالا عقب برده شوند، رابطه بین لب بالا و برجستگی بینی عوض خواهد شد. تغییر فرم لب بعد از ارتودنسی مسلماً بر تصمیم جراح زیبایی بینی شما در خصوص نحوه جراحی بینی اثر گذار است. همچنین ممکن است در حین درمان وتنظیمات براکت‌ها روی دندان‌ها، فشار‌هایی به صورت و بینی شما وارد شود که بخیه‌های جراحی شما را آزرده کند. معمولاً توصیه می‌شود که جراحی بینی به بعد از ارتودنسی موکول شود تا جراح بینی با توجه به وضعیت جدید لب جراحی را انجام دهد و به این ترتیب بهترین نتیجه ممکن به دست آید.

فقط در مواردی که بیمار دچار گرفتگی و انحراف بینی است باید قبل از انجام ارتودنسی، ابتدا مشکلات بینی را رفع کرد. گرفتگی بینی می‌تواند بر روند رشد فک اثر منفی بگذارد و باعث تغییر شکل فک بالا و پایین شود. گرفتگی بینی می‌تواند خودباعث تنفس دهانی باشدو با گذشت زمان باعث تغییر شکل فک بالا به سمت جلو و فک پایین به سمت عقب شود. به این ترتیب دندان‌ها نا مرتب و کج رشد خواهند کرد و در یک ردیف قرار نخواهند گرفت.

بنابراین در این افراد ابتدا باید گرفتگی و انحراف بینی درمان شود و سپس درمان فک برای جبران عقب ماندگی فک پایین و در نهایت اگر دندان‌ها کج هم باشند ارتودنسی به عنوان آخرین راهکار وارد عمل می‌شود. به این ترتیب خط 

لبخند، فرم لب، فاصله بینی تا چانه هم اصلاح خواهد شد.


مقاله های پیشنهادی

شاید برای شما مفید باشد

آیا با رشد فرزندم، نامرتبی های دندانی کمتر می شوند؟

افزایش سن و اثر آن در افزایش نامرتبی دندانها

ادامه مطلب

قبل از ارتودنسی بدانیم

چه افرادی نیاز به ارتودنسی دارند

ادامه مطلب

بهداشت درمان ارتودنسی

مواردی که هنگام ارتودنسی باید رعایت کنید

ادامه مطلب

سفید کردن دندان‌ها

درمانی است که در آن بد رنگی‌ها و رنگدانه‌هایی که به مرور زمان باعث تغییر رنگ دندان‌ها شده و حتی بعضی بد رنگی‌های ژنتیکی را بر طرف می‌کند.

ادامه مطلب

لمینیت

از لمینیت‌های دندان برای ترمیم رنگ یا اصلاح فرم دندان‌ها استفاده می‌شود.

ادامه مطلب

انواع روش‌هاي درماني ارتودنسي

ردیف کردن دندان‌های نامرتب، اصلاح ناهنجاری‌های فکی، بهبود وضعیت روحی و اجتماعی بیمار، اصلاح طرح لبخند

ادامه مطلب

دندان مصنوعی و انواع آن

دندان‌ مصنوعی دندان‌هایی هستند که از مواد اکریلیک و فلزی ساخته شده و برای جایگزین کردن دندان‌های از بین رفته مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ادامه مطلب

لباس ضد ویروس کرونا

جهت کاهش خطر گرما زدگی پرسنل درمان، لباسی تهیه گردده است که از سه جنس پنبه، پلی استر، و پلی پروپیلین می باشد تا هم تنفس پذیر و هم محافظ ۳۶۰ درجه باشد.

ادامه مطلب

نحوه استفاده از الاینر های شفاف

چند مور کلیدی برای جلوگیری از آسیب دیدن الاینر ها

ادامه مطلب